donderdag 8 december 2011

Winterstart Zugspitze

Over een dag of tien ga ik me weer uitleven op de Zugspitze, Duitsland's hoogste berg op de grens met Oostenrijk. Vorige week waren de pistes nog groen maar sinds afgelopen weekend is daar verandering in gekomen. De winter kwam met hoge snelheid binnen; de wind nam lokaal toe tot orkaankracht en zal pas de komende dagen weer wat afzwakken. Voor de wintersporters in de Zugspitze regio, die toch al een beetje ongeduldig werden, is de sneeuw meer dan welkom. De seizoensopening is voor het eerst sinds jaren al uitgesteld maar nog steeds blijven de pistes gesloten. De harde wind heeft de pistes op sommige plekken weer kaalgeblazen. Met bulldozers wordt de sneeuw momenteel weer over de pistes verdeeld. Niet echt mijn stiijl, om de natuur naar je hand te zetten, maar wel begrijpelijk. Er is meer sneeuw voorspeld en in de loop van volgende week zal het wintersportseizoen officieel worden geopend. Mijn ski's blijven voorlopig nog even op stal. We beginnen deze winter met een paar winterbeklimmingen en afdalingen per paraglider. Samen met Peter Koster wordt het vast een groot avontuur. Van mij mag "Frau Holle" wel weer een stapje terug doen tegen die tijd, voor onze plan hebben we uitzicht en weinig wind nodig, iets wat de afgelopen week niet het geval was in de regio.

Geen opmerkingen: