woensdag 8 februari 2012

Toertochten in Noord Holland


Volgende week vertrek ik weer naar de Alpen voor het begeleiden van wat tochten. Tot die tijd kan ik in Nederland volop genieten van onze vlaklandwintersporten. Schaatsen (incl. wakduiken), sneeuwschoenlopen, langlaufen... Ik kom helemaal aan mijn trekken de afgelopen week. Ook de komende dagen kunnen we nog "extreemsporten" in Nederland.

Ging ik vorige week nog door het ijs en kopje onder na twintig kilometer schaatsen in Waterland, nu staat hij op de schaatskalender! Lekker gezellig stempelen en koek&zopie in plaats van pionieren over dun ijs is ook wel zo relaxt. De grote Waterland Oost tocht (45 km) en Waterland Noord tocht (25 km) worden vanaf 9 februari verreden. Ook de U.S.A. Dorpentocht (12,5 km) bij Schermerhorn staat op de kalender voor 9 en 10 februari. Of de bekende en razent populaire Bannetocht van 30 km bij Wormer, Jisp, Neck en Spijkerboor doorgaat wordt vanmiddag besloten, maar de voorbereidingen zijn in ieder geval getroffen. Als het meezit ga ik deze tochten allemaal af, laat het nog maar een paar dagen koud blijven!

Voor een volledig overzicht van officiële toertochten die verreden worden, zie hier: http://schaatsen.nl/topsport-natuurijs/kalender-toertochten

Geen opmerkingen: